Po co firma zarządzająca skoro jeszcze nie ma budynku?
Inwestorzy z doświadczeniem w segmencie mieszkaniowym i biurowym często przenoszą swoje doświadczenia ze znanych sobie segmentów na hotelarstwo. Nie zauważają przy tym, że w obiekcie hotelowym zarządzanie oznacza znacznie więcej, poczynając od zarządzania operacyjnego – recepcją, pokojami, punktami gastronomicznymi, spa & wellness, przestrzeniami konferencyjnymi – w zależności od tego, jak bardzo rozbudowany jest obiekt. Kolejną, niezwykle istotną częścią zarządzania jest sprzedaż wraz z revenue managementem, a także marketing i PR. Do tego jeszcze dochodzi zarządzanie jakością usług, gospodarka magazynowa, księgowość i finanse, HR i usługi kadrowo-płacowe.
Zakres działania firmy zarządzającej może być bardzo szeroki i jest naznaczony specyfiką branży hotelowej. Z tego powodu warto zacząć rozmawiać już na etapie planowania inwestycji. Na bazie swojego doświadczenia firma zarządzająca może zaproponować rozwiązania projektowe, które w przyszłości przyczynią się do zwiększenia przychodów i optymalizacji kosztów operacyjnych. Będzie też w stanie oszacować przyszłe wyniki obiektu, opracować koncepcję marketingową i politykę sprzedażową. Pomoże dostosować inwestycję do standardów, wyma...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!