Niezależnie od sytuacji związanej z COVID-19, rynek handlowy w Polsce dynamicznie się zmienia. Jest to związane z naszym stylem życia, wzrostem zamożności społeczeństwa, ale także zmianami nawyków konsumenckich i szerzej – kultury spędzania wolnego czasu i robienia zakupów. Niewątpliwie pandemia odcisnęła na tym swoje piętno, jednak w ciągu ostatnich lat miało miejsce przynajmniej kilka kluczowych wydarzeń, które na to wpłynęły.
Nasycenie rynku
Saturacja rynku zaczęła być zauważalna już ok. 6–7 lat temu. Mimo sporej liczby centrów handlowych w miastach regionalnych wciąż powstawały nowe obiekty. Za wzrostem inwestycji nie szedł jednak w parze przyrost liczby mieszkańców ani turystów. Szczególnie widać było to na przykładzie takich miast jak Wrocław czy Poznań.
Niedziele bez handlu
Do najbardziej dotkliwych dla branży wydarzeń należało najpierw ograniczenie, a z czasem praktycznie wyeliminowanie handlu w niedziele. Dla wielu obiektów oznaczało to konieczność przemodelowania swojego biznesu, część z nich przeszła metamorfozę. Przede wszystkim uzupełniano je lub poszerzano o komponent rozrywkowy, nieobjęty ogranicze...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!