Przyszłość obiektów handlowych to specjalizacja

INVESTMENT & CONSTRUCTION

Jeśli budynki handlowe chcą być konkurencyjne, muszą dostosować swoją ofertę do nowych realiów, zwyczajów i oczekiwań klientów. Pandemia przyśpieszyła jedynie pewne procesy, które zaczęły się na długo przed nią. Kluczem do sukcesu jest specjalizacja, na którą w swoich obiektach wielofunkcyjnych z istotną funkcją usługowo-handlową od dłuższego czasu stawia Globalworth.

Niezależnie od sytuacji związanej z COVID-19, rynek handlowy w Polsce dynamicznie się zmienia. Jest to związane z naszym stylem życia, wzrostem zamożności społeczeństwa, ale także zmianami nawyków konsumenckich i szerzej – kultury spędzania wolnego czasu i robienia zakupów. Niewątpliwie pandemia odcisnęła na tym swoje piętno, jednak w ciągu ostatnich lat miało miejsce przynajmniej kilka kluczowych wydarzeń, które na to wpłynęły.

Nasycenie rynku

Saturacja rynku zaczęła być zauważalna już ok. 6–7 lat temu. Mimo sporej liczby centrów handlowych w miastach regionalnych wciąż powstawały nowe obiekty. Za wzrostem inwestycji nie szedł jednak w parze przyrost liczby mieszkańców ani turystów. Szczególnie widać było to na przykładzie takich miast jak Wrocław czy Poznań.

Niedziele bez handlu

Do najbardziej dotkliwych dla branży wydarzeń należało najpierw ograniczenie, a z czasem praktycznie wyeliminowanie handlu w niedziele. Dla wielu obiektów oznaczało to konieczność przemodelowania swojego biznesu, część z nich przeszła metamorfozę. Przede wszystkim uzupełniano je lub poszerzano o komponent rozrywkowy, nieobjęty ogranicze...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy