Polski FM okres niemowlęcy ma już za sobą

FACILITY

Po etapie gwałtownego, nieco chaotycznego rozwoju, szybkiego powstawania nowych firm, budowania portfela usług i zdobywania rynku polski FM zamknął okres „niemowlęcy”. Ostatnie dwa–trzy lata były czasem konsolidacji polskiej branży FM – definiowania pojęć i budowy tożsamości sektora, zrzeszania się i wymiany doświadczeń oraz kreowania wizerunku w mediach. Obecnie najważniejsi gracze mają na tyle pewną i ugruntowaną pozycję, aby nie tylko elastycznie reagować na zmieniające się potrzeby rynku, ale również świadomie wyznaczać kierunki dalszego rozwoju.

Najważniejszą kwestią dla młodej branży FM było samookreślenie się i udowodnienie własnej specyfiki w oczach inwestorów. W polskich realiach oznaczało to przede wszystkim konieczność wyraźnego wytyczenia granicy pomiędzy zadaniami facility managera i zarządcy nieruchomości.

Facility manager vs. zarządca nieruchomości

Szczegółowe rozpisanie różnic pomiędzy klasycznym zarządzan...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy