JLL i Trei Real Estate Poland – autorzy II edycji raportu Parki handlowe i centra convenience w Polsce – podsumowują sytuację na koniec I półrocza 2021 r. oraz nakreślają perspektywy rozwoju tego sektora w Polsce.
Dojrzały rynek handlowy – czas małych formatów
Według autorów raportu rynek handlowy w Polsce zajmuje wiodącą pozycję w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i przyciąga wielu międzynarodowych inwestorów, deweloperów oraz najemców. Ponad 30 lat rozwoju sektora w Polsce zaowocowało zasobami nowoczesnej powierzchni handlowej na poziomie 16,2 mln m2 GLA (gross leasable area – powierzchni najmu brutto) w ramach różnych formatów. Dobrej sytuacji sprzyjają stabilne fundamenty polskiej gospodarki, w tym wzrosty PKB i sprzedaży detalicznej, a także baza 38 mln konsumentów.
Centra handlowe są nadal najpopularniejszym formatem wśród klientów w Polsce (stanowią 62% całkowitej podaży nowoczesnej powierzchni handlowej). Jednak ich udział w rynku systematycznie maleje (z 89% w 2000 r. do 74% w 2010 r.) na rzecz parków handlowych, wolnostojących magazynów oraz centrów codziennych zakupów. Aktywność deweloperów w segme...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!