Jaka jest definicja facility management w obliczu zmieniającej się rzeczywistość spowodowanej półtoraroczną pandemią? Z jakimi wyzwaniami mierzy się Pana branża?
Myślę, że sama definicja facility management nie uległa zmianie. W dalszym ciągu sprowadza się do dostarczania obiektom – w tym przypadku naszym centrom outletowym – wymaganego zakresu usług. W obliczu pandemii COVID-19 oraz postpandemicznej rzeczywistości bardzo duże znaczenie w naszych działaniach zaczęło odgrywać bezpieczeństwo sanitarne oraz wszelkiego rodzaju procedury bezpieczeństwa. Musimy dbać o to, aby każdy klient odwiedzający nasze centrum czuł się nie tylko komfortowo, ale i bezpiecznie. Zdrowie i dobre samopoczucie naszych gości są dla nas priorytetem. Podobnie rzecz dotyczy pracowników salonów outletowych, firm serwisowych i dostawców.
Rzeczywiście, branża FM nabrała jeszcze większego, kluczowego znaczenia w obecnych czasach. Jak zapewnić zatem bezpieczne zakupy klientom centrum handlowego?
Opracowaliśmy liczne działania, które sprowadzają do tego, aby klient w naszych obiektach był bezpieczny. Stawiamy przede wszystkim na stałą współpracę pomiędzy administracją i serwisami. Dbamy o to, aby zarówno pomieszczenia sanitarne, jak i wszelkie urządzenia oraz powierzchnie, z którymi nasi goście mają kontakt, były perfekcyjnie czyste i dezynfekowane, a środki ochrony osobistej na bieżąco uzupełniane. Również ochrona obiektu odgrywa coraz większą rolę. Pomaga nam w kontrolowaniu dopuszczalnej liczby osób, mogących znajdować się w centrum oraz w przypominaniu klientom o konieczności noszenia maseczek.
Rozporządzenie dotyczące rozprzestrzeniania się COVID-19 zobowiązało nas również do wdrożenia surowych zasad dotyczących wymiany powietrza. Z pomocą systemu BMS stale pilnujemy, aby urządzenia wentylacyjne wprowadzały do centrum w 100% powietrze zewnętrzne, bez wykorzystania powietrza powrotnego. System BMS pozwala nam również lepiej kontrolować budynek pod względem wymiany filtrów. Wyposażyliśmy nasze centrale wentylacyjne w dodatkowe czujniki, dzięki którym mamy bardzo precyzyjne informacje dotyczące stanu zużycia filtrów i konieczności ich wymiany.
W komunikacji z klientami w zakresie bezpieczeństwa posługujemy się również nowinkami technicznymi, np. kioskami multimedialnymi. Pomagają nam w edukowaniu i uświadamianiu klientów w zakresie zasad pa...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!