Uniwersalne zalecenia?
Generyczne zalecenia postpandemiczne dotyczące tego, jakie zmiany powinny być wprowadzone w przestrzeniach biurowych, są dość proste. Pierwsza zasada mówi: zmniejsz liczbę biurek, osoby z zespołów będą mniej przebywać w biurze i mogą współdzielić stanowiska pracy. Druga zasada: zwiększ obszar, który będzie wykorzystywany do organizowania spotkań – zarówno formalnych polegających na jednokierunkowym przekazywaniu informacji i służących dzieleniu wiedzą i informacjami, kreatywnych mających doprowadzić do opracowania nowych pomysłów i rozwiązań oraz nieformalnych służących codziennej interakcji i budowaniu więzi między ludźmi. I trzecia: zapewnij odpowiednie wsparcie dla spotkań w modelu mieszanym polegającym na tym, że część osób pracuje z domu i łączy się zdalnie, a część jest fizycznie w biurze.
Wprowadzenie zmian zgodnie z powyższymi zaleceniami powinno przygotować przestrzeń do pracy w modelu rozproszonym, czyli sprawne organizowanie spotkań zdalnych i mieszanych zarówno z osobami pracującymi w firmie, jak i z różnymi interesariuszami zewnętrznymi – począwszy od klientów i dostawców, a skończywszy na audytorach czy bankach i urzędach. Powinno też ułatwić budowanie kultury organizacyjnej i relacji międzyludzkich oraz przekazywanie wiedzy. Te trzy aspekty życia organizacyjnego bardzo ucierpiały w czasie pandemii. Mamy zatem powyżej zarysowaną zarówno diagnozę wyzwań, jak i listę rozwiązań, które mają pomóc się z nimi zmierzyć.
Tyle w teorii. Przejdźmy do praktyki.
Poszukiwanie dopasowanych rozwiązań
I tu pojawia się wiele pytań: to ile biurek potrzebujemy? Jaka powierzchnia powinna być przeznaczona na miej...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!