Trzej muszkieterowie w austriackim szkarłacie

Strabag Property and Facility Management integruje trzy spółki

FACILITY

To jedna z najbardziej znanych rozpoznawalnych marek w świecie nieruchomości i infrastruktury. Strabag - austriacki gigant budowlany, który posiada również swoją dywizję FM, jest znany ze swego charakterystycznego czerwonego logo oraz gigantycznych rozmiarów działalności. Dziś Strabag Property and Facility Services, spółka córka koncernu to ponad miliard złotych obrotu oraz zatrudnionych 600 ludzi, którzy realizują obsługę techniczną wszystkich typów obiektów na terenie całego kraju. To również długodystansowy gracz, który wzmacnia swoją obecność w Polsce poprzez odważną praktykę zakupów innych firm.

W ostatnim czasie spółka kupiła dwóch silnych graczy z rynku FM - Caverion i PORREAL, wchodząc tym samym do trójki największych dostawców zintegrowanych usług technicznych w Polsce. O procesie integracji i wyzwaniach, jakie czekają wkrótce Strabag PFS rozmawiamy z Urszulą Kruszewską, Tomaszem Pałką i Łukaszem Siudakiem - członkami zarządu.

Jakie emocje wywołuje w Was nowa sytuacja biznesowa, w której się znaleźliście?

Tomasz Pałka: Z punktu widzenia budowania długofalowej strategii to niezwykle ważne, że Caverion został zakupiony przez organizację o profilu FM, a nie na przykład przez fundusz inwestycyjny, który miałby zupełnie inną strategię działania. Cieszę się zatem, że mogę współpracować z profesjonalistami, którzy znają specyfikę i problematykę rynku nie tylko z teorii. Ważne jest to, że widoczna dostrzegalna jest tutaj strategia długofalowa, która nie zakłada ani oszczędności, ani szybkiego wzrostu niezależnie od okoliczności. 

Urszula Kruszewska: Przebieg transakcji zakupu był bardzo przyjazny i nie wywołał niepokojów w zespole, jak to często bywa przy tak dużych zmianach. Właściwie nie odnotowaliśmy przypadków żeby pracownicy z tego powodu odchodzili. Przeciwnie wielu z nich dzięki rozpoznawalności marki, zauważyło ogromną szansę na rozwój w nowych strukturach.

Największe obawy leżały po stronie klientów, którzy zastanawiali się, czy sprzedaż PORREAL nie wpłynie negatywnie na sposób obsługi bieżących kontraktów. Jednak patrząc na opinie o Strabag i jego specjalizacji, dość łatwo udało się nam przekonać ich, że w nowych okolicznościach łatwiej będzie choćby o większą dostępność usług świadczonych z jednej ręki, co z pewnością okaże się dla nich korzystne.

Łukasz Siudak: Co ważne, Strabag PFS stał się dzięki swojej strategii zakupów spółką bardzo zrównoważoną, która po konsolidacji stanie się  jednym z liderów zintegrowanego FM w technice. PORREAL wzmacnia nas poprzez swoje kompetencje w obsłudze obiektów biurowych, w znacznej mierze zrealizowanych ze strategicznym partnerem spółką UBM. Z kolei Caverion to spółka o silnym profilu projektowym i instalacyjnym. Do tego dochodzi Strabag PFS,...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy