To także korki, problemy z parkowaniem i chaosem przestrzennym. Co zrobić, żeby Służewiec dobrze funkcjonował?
Firma doradcza JLL zbadała różne aspekty funkcjonowania Służewca Przemysłowego – największej i najsłynniejszej w Polsce dzielnicy biurowej. Analizie poddano infrastrukturę transportową, kwestie parkowania, przestrzenie publiczne, planowane inwestycje oraz rynek biurowy.
Mateusz Polkowski, dyrektor w Dziale Badań Rynku i Doradztwa, JLL, informuje: – Warszawski Służewiec Przemysłowy to największy obszar biurowy w Polsce. W ponad 75 nowoczesnych budynkach biurowych o powierzchni ponad miliona metrów kwadratowych, zlokalizowanych na 325 hektarach w okolicach ulic Wołoskiej, Konstruktorskiej, Domaniewskiej, Marynarskiej i Cybernetyki, pracuje ok. 83 000 osób. Chcieliśmy zbadać sytuację Służewca i zaproponować rozwiązania, które poprawiłyby jego funkcjonowanie, a w rezultacie jakość życia mieszkańców i pracowników.
Braki i błędy
Jednym z największych błędów na Służewcu był brak planu zabudowy na początku rozwoju tego obszaru. Znaczna część biurowców powstała na podstawie decyzji o warunkach zabudowy, a nie w efekcie spójnej koncepcji urbanistycznej. Brak ten spowodował kolejne trudności.
– Podczas rozmów z przedstawicielami firm, które mają swoje biura na Służewcu, zidentyfikowaliśmy kilka problemów i barier. Pierwszy...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!