Idea diversity pojawiła się w polskim biznesie na początku lat 90-tych wraz z zachodnimi koncernami, które wniosły do naszego kraju nowe standardy zarządzania zespołem oraz holistyczne podejście do budowania środowiska pracy, w którym każdy pracownik czuje się wysłuchany, szanowany i doceniany.
Wraz z upływem lat zarządzanie różnorodnością stało się nie tylko sposobem na wdrażanie zasad sprawiedliwości społecznej i standardów etycznych wewnątrz organizacji, ale pozwoliło też firmom jeszcze lepiej spełniać oczekiwania klientów, a dzięki temu osiągać wymierne korzyści biznesowe.
Różnorodność to lepsze wyniki finansowe
Różnorodność w środowisku pracy i jej wpływ na wyniki finansowe zbadała m.in. amerykańska spółka doradcza McKinsey & Company, która w 2014 r. przyjrzała się ponad 350 firmom z różnych gałęzi przemysłu, działających w Kanadzie, Ameryce Łacińskiej, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Główny wniosek z badań opisanych w raporcie pt. Why diversity matters?...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!