Pokolenia na rynku pracy przyjmują wprawdzie różne definicje, jednak najczęściej wymienia się wśród nich baby boomersów (stopniowo odchodzących na emeryturę), a także pokolenia X, Y oraz Z. Ich szczegółowe analizy można znaleźć w rozmaitych publikacjach. Na potrzeby niniejszego artykułu kluczowa okazuje się postawa przedstawicieli poszczególnych generacji względem swojej pracy i zajmowanego stanowiska, a także preferencje dotyczące rodzaju relacji w zespole.
Sylwetki różnych pokoleń
Pracownicy z pokolenia baby boomers (roczniki 1946–1965) rzadko zmieniają swoje miejsca pracy czy zajmowane stanowiska. Chętnie dzielą się wiedzą i doświadczeniem, znacznie gorzej radzą sobie natomiast w sytuacjach konfliktu. Mają również trudność z przyjmowaniem informacji zwrotnej. Liczy się dla nich praca jako proces, a nie tylko jej rezultat.
Przedstawiciele pokolenia X (z roczników 1965–1979) są lojalni wobec swojego pracodawcy i godni zaufania. Cenią sobie możliwość rozwoju i stawiają na różnorodność, a własne działania ukierunkowują przede wszystkim na rezultat. Dobrze radzą sobi...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!