Najlepsze biuro w Łodzi
W tegorocznej edycji konkursu Office Superstar firmy za najlepsze biuro w Łodzi jury uznało biuro szwajcarskiego koncernu chemicznego Clariant w Monopolis. To już kolejna nagroda dla architektów z The Design Group za projekt tego biura. Przypomnijmy, że w 2020 roku realizacja ta odniosła sukces w międzynarodowym konkursie European Property Awards, a także zwyciężyła w Plebiscycie Polska Architektura XXL’20 w kategorii „Wnętrza Publiczne”.
Wnętrza polskiego oddziału biura firmy Clariant łączą w sobie styl industrialny, nutę elegancji, ale także góralską, szwajcarską nutę. Architekci z The Design Group postawili na integrację współczesnej architektury z historią Monopolu, DNA firmy Clariant i najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. W ponad stuletnim budynku znajduje się mnóstwo ceglanych ścian, które zostały wyeksponowane i zaaranżowane na motyw przewodni - sztuka bliżej ludzi, zaprezentowany na 79 wielkoformatowych bezszwowych fototapetach. Każda z nich nawiązuje do jednej z sześciu głównych wartości firmy. Pomysły na nadruki przedstawione przez Clariant zostały przetestowane pod względem estetyki i integracji ze strukturą budynku. Z kolei charakterystyczna duża wspólna kuchnia nawiązuje bezpośrednio do szwajcarskiego klimatu i alpejskich chat.
Najlepsze biuro w Krakowie
W kolejnej regionalnej kategorii „Najlepsze biuro w Krakowie” zwyciężyła siedziba firmy TechnipFMC.
TechnipFMC jest światowym liderem w zakresie projektów energetycznych, technologii i wsparciem dla wydobycia surowców z dna morskiego. 4 piętra biura o łącznej powierzchni ponad 6 tys mkw w budynku Podium Park w Krakowie oddają klimat podwodnej głębi i morskich podbojów i przenoszą w techniczny świat. Jest to miejsce wiele mówiące o samej firmie, ale także sprzyjające ścisłym umysłom pracujących tu inżynierów. Pracownicy mogą cieszyć się tu odpowiednimi warunkami pracy i inspirować się nieprzeciętnymi walorami aranżacyjnymi biura.
Siedziba TechnipFMC wyróżnia się nietypową konstrukcją, która nawiązuje do działalności firmy: piętro 1 to przestrzeń podwodna, 2 (piętro reprezentacyjne), stanowi lustro wody, 3 i 4 to pokłady jednostki pływającej używanej podczas morskich operacji. Design biura jest spersonalizowany pod kątem kolorów i kształtów, które odnoszą się do identyfikacji i logo TechnipFMC. Wrażenie robi tzw. void, czyli wolna przestrzeń integrująca piętra 2, 3 i 4 oraz połączona przeszkleniem z piętrem 1, co umożliwia patrzenie z pierwszej kondygnacji na pozostałe poziomy biura, tak, jak możemy obserwować świat będąc pod wodą. Strefa void to także symboliczna integracja zespołów pracujących na każdym z pięter. Zdobi ją instalacja z 1 000 drobnych szklanych kulek, przedstawiająca tzw. Subsea Tree, flagowy produkt firmy.
Również i ten projekt biura The Design Group doceniany został chociażby przez organizatorów konkursu The International Hotel&Property Awards 2021 i nominowany do globalnej kategorii Lobby/Public Areas. Z kolei całkiem niedawno w konkursie The International Property Awards 2021 zdobył tytuł polskiego laureata „Award Winner” i już 2 grudnia tego roku dowiemy się, czy przechodzi do kolejnego etapu europejskiego, a następnie etapu światowego.