Od abstrakcji do zmaterializowanej usługi
Ponowne zdefiniowanie złożonej usługi, jaką jest Facility Management, i zaprezentowanie jej w sposób użyteczny dla czytelnika o różnym stopniu zaawansowania okazuje się ogromnym wyzwaniem, biorąc pod uwagę szybko zmieniającą się rzeczywistość biznesową i skalę tego zagadnienia.
W Polskiej Radzie Facility Management wierzymy jednak, że każdy podmiot realizujący tę usługę lub jej składową powinien od czasu do czasu na nowo podjąć próbę ponownego zdefiniowania tego terminu.
Wszystko po to, by móc lepiej skorelować cele i zadania realizowane przez działy FM z celami biznesowymi organizacji, dla której ta usługa jest dostarczana.
Czym jest prawdziwy Facility Management?
W każdej organizacji istnieją działy powołane do pełnienia określonych funkcji. Jednak część z nich, realizując takie zadania, jak sprzedaż, prace badawczo rozwojowe, procesy produkcyjne czy logistykę, realizuje zadania podstawowe (core business). Obszar ten zwany frontendem organizacji (przód, fasada) zajmuje przeważnie znaczną część uwagi osób z poziomu zarządów, bowiem generuje dla niej przychód.
Nie da się jednak prowadzić działalności podstawowej bez udziału działów wsparcia (zaplecze, backend), które administrują organizacją, jej obiektami, finansami, narzędziami informatycznymi etc. Od ich wydajności, jakości pracy oraz ciągłości realizacji zadań w ogromnej mierze zależy sukces biznesu podstawowego, a w efekcie końcowym całej organizacji.
Dlaczego należy przyjąć strategiczną perspektywę w nowym podejściu do FM-u?
Usługi pomocnicze czy też usługi wsparcia są kręgosłupem każdej zdrowej organizacji. Dotychczas powszechnie uważało się jednak, że ich planowanie, zarządzanie i finalnie dostarczanie nie powinno pochłaniać uwagi i sił osób na stanowiskach C-suit, które muszą się w pełni skupić na realizacji swoich celów podstawowych. To błędne myślenie, bowiem na dłu...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!