Projekt zakładał w warstwie funkcjonalnej stworzenie elastycznej i dopasowanej do współczesnych, również post pandemicznych potrzeb przestrzeni dla 250 osób. W projekcie zaimplementowano cały wachlarz rozwiązań wspierających codzienną pracę, również w kontekście jej hybrydowej natury i rosnącego zapotrzebowania na przestrzenie do prowadzenia tele i wideokonferencji.
W warstwie estetycznej z kolei założeniem było odejście od tradycyjnej formy, by nie było to typowe biuro nine-to-five. Całość wnętrz została zatem zrealizowana w nurcie „club office”, gdzie główny nacisk położono na dobre samopoczucie pracowników, ich interakcje i budowanie relacji oraz więzi. Tu przestrzeń wejściowa jest zarówno kawiarnią, jak i multifunkcyjną areną do spotkań formalnych i nieformalnych, a w razie potrzeby może się zmienić w małe studio telewizyjne, czy przestrzeń do spotkań typu townhall.
Całość projektu wnętrz powstała według wypracowanej podczas warsztatów z pracownikami koncepcji, w której narodził się i rozwijał motyw przewodni dla całości wnętrza. Postawiono na loftowy sznyt, który mimo swojego postindustrialnego zacięcia miał tworzyć przyjazny obraz przestrzeni biurowej. Kreatywne wykorzystanie potencjału przyszłych użytkowników biura pozwoliło ustalić między innymi tematykę i wygląd charakterystycznych neonów, czy tematów przewodnich dla sal konferencyjnych.
Aby jednak wnętrze nie było zbyt surowe w wyrazie, obok betonowych słupów, ceglanych ścian czy wszechobecnej stali, kluczowe w uzyskaniu pozytywnego efektu przytulności biura były starannie dobrana roślinność oraz odpowiednie umeblowanie. Rozmieszczona w projekcie zieleń pochodzi w dużej mierze z poprzedniej lokalizacji biura. Przeniesiono kilkaset różnorodnych roślin doniczkowych, uzupełniając je nowymi, dopasowanymi do aranżacji i innowacyjnego umeblowania mobilnego. Zieleń lokalizowano równomiernie na całej powierzchni biura. Jest ona obecna wśród stanowisk pracy, ale również w zakątkach i wnękach z tapicerowanymi meblami. Takie zaaranżowanie przestrzeni powoduje, że zmieniając otoczenie z biurek na pufy, fotele czy wolnostojące i zabudowane sofy, przenosimy się w strefę zwiększonego komfortu i przyjaznej zieleni.
Biuro firmy farmaceutycznej projektu Massive Design jest dostosowane do wymogów współczesnego środowiska wspierającego pracę wspólną i pracę kreatywną. Duży nacisk w projekcie położono zatem na alternatywne, nie zawsze oczywiste, rozwiązania dla miejsca pracy.
Finalne wytyczne do wprowadzonego w biurze Activity Based Workplace były współtworzone przez Veldhoen+Company we wczesnym stadium koncepcji i finalizujące wytyczne projektowe Amsterdamski oddział CBRE Design. Razem z konsultantami ABW, Massive Design stworzyło finalny układ funkcjonalny, w którym pojawiły się bardzo ciekawe rozwiązania typu Mix&Match, które zostały zlokalizowane w tak zwanych obszarach wiosek.
„Strefy te charakteryzuje niemal zupełne odejście od tradycyjnych biurek, w których miejsce pojawiają się alternatywne miejsca pracy takie jak stoły kolaboracyjne tak niskie jak i wysokie, miejsca w budkach akustycznych , czy też inne rozwiązania „miękkie” z blatami do pracy, w tym stanowiska do pracy na rowerkach. Daje to możliwość stworzenia atrakcyjnego i różnorodnego środowiska pracy oraz wymiany myśli.” – wspomina proces Marcin Mazurkiewicz, projektant i Business Development Director, Massive Design
Nowo zaprojektowane biuro firmy z branży farmaceutycznej zlokalizowane jest w Warszawie, gdzie wysoki standard biur stał się już powszechnym narzędziem w walce o pracownika. Projekt autorstwa Massive Design jest na pewno jednym z ciekawszych przykładów jak dobrze zaprojektowana przestrzeń wspiera i będzie wspierać codzienną prace i budowanie relacji na nowo. W tak zaaranżowanej przestrzeni powrót pracowników do pracy będzie zdecydowanie łatwiejszy do przeprowadzenia i przyjemniejszy dla każdego użytkownika biura.
Wszystkie zaprezentowane zdjęcia dzięki uprzejmości CBRE GWS.
O Massive Design
Massive Design jest wielokrotnie nagradzanym biurem projektowym, specjalizującym się w aranżacji wnętrz biurowych. Z ponad 3,6 milionami metrów kwadratowych zaplanowanych powierzchni i ponad 1,1 milionem metrów kwadratowych projektów wnętrz biurowych, showroomów, lobby użyteczności publicznej i projektów architektonicznych budynków, Massive Design posiada wyjątkowe doświadczenie, oparte na samych pomyślnie zakończonych prestiżowych projektach.
Słyniemy z projektowania nowoczesnych i innowacyjnych wnętrz, które odzwierciedlają i wzbogacają wizerunek korporacji, oraz z wnętrz, które stanowią funkcjonalne, komfortowe i efektywne środowiska pracy, zwiększając postrzeganie firmy jako „pracodawcy z wyboru”.
Portfolio korporacyjnych klientów Massive Design obejmuje, między innymi, takie firmy jak Google, AstraZeneca, Samsung, Cushman & Wakefield, Mars, BMW, Hyundai, BNP Paribas, Unilever, Heineken, Pernod Ricard, Bacardi-Martini, EY, LG Electronics, MasterCard, MSD, MMC, Brown Brothers Harriman czy PwC.
Założycielem Massive Design jest Przemysław Mac Stopa, główny architekt i projektant, który w 2017 roku został laureatem prestiżowej nagrody Titan Award 2017, przyznawanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Architektów Wnętrz (IIDA). Założona w 1996 roku pracownia znana jest również z nowoczesnych projektów architektonicznych i wzornictwa przemysłowego charakteryzujących się rzeźbiarskimi i organicznymi formami.
Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z nami bezpośrednio, na naszej stronie internetowej www.massivedesign.pl lub poprzez media społecznościowe.