Home staging w Polsce

RESIDENTIAL

Od lat zawodowi sprzedawcy nieruchomości, jak i właściciele domów czy mieszkań przeznaczonych do sprzedaży, głowią się jak sprzedać swoją nieruchomość na prawdę szybko i w korzystnej cenie. W obecnej sytuacji na rynku nieruchomości, sprzedający prześcigają się w pomysłach co zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji i przekonać potencjalnego klienta o wyjątkowości właśnie tej konkretnej oferty. I tu pojawia się dosyć nowe na polskim rynku narzędzie przynoszące pożądane efekty – home staging.

Co to jest home staging?

Home staging, mówiąc najprościej, to przygotowanie nieruchomości do sprzedaży (bądź wynajmu), głównie pod kątem wizualnym. Można powiedzieć, że jest narzędziem marketingowym. Jego twórczynią jest Barbra Schwarz, która twierdziła, że zastosowanie home stagingu skraca czas sprzedaży nieruchomości średnio o 40%, przy jednoczesnym wzroście ceny sprzedaży średnio o 10%.

Home staging pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i stosowany był tam już w latach 70. ubiegłego wieku. W Polsce znany jest od kilku lat, jednak ostatnio zaczyna zdobywać coraz większą popularność.

W niniejszym artykule stosuję głównie określenia „mieszkanie” i skupiam się na „sprzedaży”, ponieważ home staging najczęściej jest stosowany właśnie przy sprzedaży mieszkań, jako że tego typu transakcje najczęściej go potrzebują i jest ich na naszym rynku najwięcej. Proszę jednak mieć na uwadze, że home staging jak najbardziej można stosować nie tylko przy mieszkaniach, ale równi...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy