Butik cyrkularny, działający w duchu zero waste i slow fashion, to przełomowy koncept polegający na dawaniu odzieży używanej drugiego życia w atrakcyjnej, butikowej formule. Wpisuje się równocześnie i w ekoodpowiedzialność, i w otwartość Katowickiej na nowatorskie rozwiązania.
– Ekologia to dla nas punkt orientacyjny nadający ramy naszej działalności biznesowej. Z satysfakcją wspieramy zatem modę na ekologię i promujemy ją wśród naszych bardzo ekologicznie świadomych klientów. W tę strategię idealnie wpisuje się idea butiku cyrkularnego, który angażuje odbiorców w odzyskiwanie ubrań dla drugiego obiegu i uświadamia konieczne kierunki zmian w branży odzieżowej – mówi Anna Szczerkowska, Marketing Manager Galerii Katowickiej.
Second handy z misją w centrach hadlowych
– Polski rynek second hand w większości bazuje na odzieży używanej z “zachodu”. Dlatego jako UbraniaDoOddania.pl skutecznie przekonujemy do korzystania z tych second handów, które działają w modelu cyrkularnym, czyli takim, który w drugim obiegu oferuje ubrania kupione na terenie Polski i tutaj zebrane jako odzież używana – mówi Zosia Zochniak, współzałożycielka portalu fundrisingowego Ubrania Do Oddania – Bardzo selektywnie podchodzimy do wyboru partnerów w ramach projektu otwierania butików cyrkularnych. Decydujemy się na współpracę wyłącznie z tymi centrami, które aktywnie działają w kwestiach zrównoważenia swojego wpływu na środowisko, racjonalizują decyzje zakupowe swoich klientów, wdrażają rozwiązania, które ograniczają emisyjność, a co najważniejsze – rozumieją, że branża odzieżowa musi się zmienić i chcą wesprzeć swoich najemców w procesie wchodzenia w realne i wartościowe projekty dodatkowe, których mianownikiem jest idea cyrkularności – dodaje.
Butik w Galerii Katowickiej jest trzecim, po Galerii Mokotów w Warszawie i Vroclawii we Wrocławiu, tego rodzaju second handem w Polsce, prowadzonym w ramach inicjatywy Ubrania Do Oddania. Ulokowanie butików cyrkularnych w centrach handlowych jest działaniem strategicznym – ma przybliżyć ideę odpowiedzialnej mody jak najszerszemu gronu klientów. Doświadczenia Warszawy i Wrocławia pokazują, że zainteresowania butikami cyrkularnymi jest bardzo duże, także dlatego, że za kupowaniem czy oddawaniem ubrań stoi coś więcej – troska o planetę i pomoc fundacjom czy stowarzyszeniom.
Katowicka dołącza do modowej rewolucji
Butik cyrkularny w Galerii Katowickiej zlokalizowany jest na 1 piętrze, na powierzchni ponad 48 m2.
Klienci Katowickiej mogą przynosić niepotrzebne ubrania, nawet jedną sztukę odzieży czy parę butów, do specjalnego boksu. Ważne, by oddawane rzeczy były w dobrym stanie, nieznoszone, kompletne i czyste. Złotówka za każdy 1 kg odzieży, który za sprawą projektu Ubrania Do Oddania ponowie wróci do obiegu, powędruje co miesiąc do innej lokalnej fundacji czy stowarzyszenia. Pierwszą pomoc otrzyma Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Katowicach.
Miłośnicy mody vintage znajdą w nowo otwartym butiku starannie wyselekcjonowane rzeczy świetnej jakości, a podążający za aktualną modą – uzupełnią garderobę za niewielkie pieniądze. Asortyment dobierany będzie pod kątem pory roku, zgodnie z założeniem spełniania aktualnych potrzeb klientów. Katowicki butik, podobnie jak te działające w Warszawie i Wrocławiu, oferuje odzież damską, męską, dziecięcą, vintage, buty, torebki oraz akcesoria, tj. biżuterię, szale i czapki. Wszystko w jasno i transparentnie określonych cenach, co jest jednym z założeń tego konceptu.
Ubrania i działania pełne mocy
Galeria Katowicka od lat wspiera zrównoważone zarządzanie obiektem poprzez ekologiczne akcje marketingowe, które wychodzą poza codzienną ofertę handlowo-rozrywkową. Bardzo istotnym elementem realizowanych aktywności jest ich szeroki wymiar prośrodowiskowy i budowanie twórczych relacji z otoczeniem.
– To nie pierwsza nasza współpraca z projektem Ubrania Do Oddania. W ubiegłorocznej akcji „Ubrania Pełne Mocy” zachęcaliśmy mieszkańców regionu do wspierania odpowiedzialnej mody, zrobienia porządków w szafach i przyniesienia do nas nienoszonej odzieży. Akcja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem, przez sześć dni zebraliśmy aż 9 ton ubrań, które trafiły do zespołu Ubrania Do Oddania z szansą na drugie życie. Środki pozyskane w ten sposób pozwolą nam sfinansować powstanie Eko-Muralu w Katowicach w ramach drugiej edycji akcji, która odbędzie się w maju tego roku – podsumowuje Anna Szczerkowska.
Dodatkowych informacji udziela:
Marta Dobrzańska: +48 609 808 120, marta.dobrzanska@imagopr.pl
Pressroom: https://galeriakatowicka.eu/pressroom-2/
Galeria Katowicka mieści się w ścisłym centrum Katowic i jest unikalnym kompleksem komunikacyjno-komercyjnym. Powierzchnia najmu wynosi 47,609 m2 i obejmuje ponad 200 lokali, restauracji i punktów handlowych, m.in. Peek&Cloppenburg, TK Maxx, Multikino, Zara, Pull& Bear, Bershka, C&A, Reserved, Euro RTV AGD, Douglas czy Flying TigerCopenhagen. Posiada także 10 salowe Multikino z salą Xtreme – najnowocześniejszą w Polsce, wyposażoną w system dźwiękowy Dolby Atmos oraz projektor laserowy 4K. Centrum handlowe połączone jest bezpośrednio z dworcem kolejowym i podziemnym terminalem autobusowym komunikacji miejskiej. Galeria Katowicka została otwarta 18 września 2013 r.
Więcej informacji na: www.galeriakatowicka.eu