„Design jest jak język – to nośnik wartości, idei i jakości w biznesie”

PROPERTY

O tym, jak trend new hospitality zmienia obiekty retail i miejsca pracy, o coraz śmielej kroczącej funkcji mixed-use, a także o odmianie designu przez wszystkie branżowe przypadki z architektem Piotrem Kalinowskim rozmawia Filip Muszyński.

Projektowanie to złożony proces – z jakich magicznych składników powstaje w Twoim wykonaniu?

Dla MIXD najważniejsze jest doświadczenie finalnego użytkownika danej przestrzeni – czyli gościa hotelowego, pracownika, klienta centrum handlowego. Jego postrzeganie przestrzeni powinno opierać się na wartościach, które reprezentuje dane miejsce – hotel, pracodawca, właściciel czy marka centrum handlowego. A te wartości powinny być autentyczne, wzmacniać mocne strony danej firmy lub miejsca, być podane w sposób optymistyczny i jasny. Na tej podstawie budujemy projekt wnętrz, który często zakłóca tradycyjne postrzeganie przestrzeni. Klient czegoś oczekuje od centrum handlowego, mniej więcej ma „zakodowane”, jak takie miejsce „powinno” wyglądać. A my projektujemy w tym miejscu opuszczony plac portowy. Tak było w CH Galaxy w Szczecinie, gdzie dominuje kolor biały, minimalizm, a my projektując foodcourt, postawiliśmy na plac ze stołami z betonowych kręgów, stare kontenery, lokalne graffiti. W tym kontekście chcemy, aby goście czuli się wyjątkowo, byli zaskoczeni, zapamiętali wizytę na długo. Chcemy, żeby tam zabrali znajomych, by im opowiedzieli, czego doświadczyli. Żeby w głowach klientów zadziały się efekty „AHA” i „WOW...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy