ABC projektowania powierzchni biurowych

FACILITY

Przed Tobą projekt nowego biura i nie wiesz, od czego zacząć, ale chcesz odpowiednio zarządzić zadaniami i zorganizować prace zespołu? Wykorzystanie projektowego ABC – activity-based working, bytes, bricks, behaviors, brand (4B) oraz collaborate, concentrate, communicate, contemplate (4C) – porządkuje proces planowania i aranżowania przestrzeni biurowych: to narzędzie pomagające dopasować ludzi, przestrzeń i technologię.

Projektowanie nowoczesnych powierzchni biurowych to bardzo złożony proces, składający się z wielu etapów, w który zaangażowanych jest wielu interesariuszy. Dlatego odpowiednie zaplanowanie koncepcji przyszłego biura, uwzględniające różnorodne potrzeby jest kluczową kwestią dla powodzenia tego typu złożonych przedsięwzięć. Samo projektowanie powinno być poprzedzone rzetelnie przeprowadzonym procesem tworzenia wizji tego, jak biuro ma funkcjonować jako miejsce, w którym architektura, design i technologia zostają tak ze sobą połączone, by oferować użytkownikom środowisko wspierające ich codzienną pracę i wyjątkowe doświadczenie, jakiego nie mogą zagwarantować inne przestrzenie. Na tym wstępnym etapie pojawia się wiele szczegółowych informacji dotyczących tego, jak funkcjonuje dana organizacja. Konieczne jest też uporządkowanie wiedzy na temat potrzeb różnych grup przyszłych użytkowników. Choć nie jest to proste zadanie, to znacznie ułatwia je jednak wykorzystanie kilku narzędzi, które mogą pomóc w uporządkowaniu tego złożonego procesu modelowania koncepcji biura, tak aby z jednej strony nie pominąć żadnych istotnych kwestii, z drugiej zaś by przedstawić koncepcję środowiska...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy